Hogyan járul hozzá a domain név a márkaépítéshez?

Bár megoszlanak róla a vélemények, a legtöbben még mindig meg vannak győződve róla, hogy az online világban a márkaépítés és a SEO alapja a megfelelő domain név kiválasztásával kezdődik.

Sokkal könnyebb ugyanis egy megjegyezhető, egyedi, az adott vállalkozás tevékenységi körével releváns domain nevet alatt felfuttatni, illetve ismertté tenni rövid idő alatt.

Bár a domain névnek és a vállalkozás vagy szolgáltatás nevének nem kötelező teljesen egyeznie, azonban erősen ajánlott ez a módszer, hiszen az online világban ma már nincsenek véletlenek, csak erőteljes arculattal és egységes körítéssel lehet célt elérni.

Miért fontos a domain név a márkaépítésben?

Erre a kérdésre több releváns válasz is van, azonban a legfontosabb kétségtelenül az, hogy ha az online térben meg akarunk jelenni egy termékkel vagy egy szolgáltatással, akkor azt csak olyan domain névvel tudjuk majd megtenni, ami elég egyedi és kapcsolódik a márkánkhoz.

Ha csak a márkaépítés a cél, akkor egy duguláselhárításra koncentráló oldalnak ne válasszunk olyan domain nevet, amiben szerepel a duguláselhárítás, mert azzal nem a márkanevet építjük, hanem a kérdéses kulcsszót erősítjük csak, amit később a megfelelő SEO módszerekkel és egyéb marketingtevékenységekkel is ugyanolyan hatékonyan el tudunk érni.

A Google például már egyáltalán nem ajánlja, illetve a keresőoptimalizálás szempontjából is alig veszi figyelembe a keresőszavakra épülő domain neveket, amivel kapcsolatban hangsúlyoznánk még egyszer, a márkához semmit sem teszünk hozzá.

Ha viszont kitaláltunk egy jó nevet, azt mindenképpen ajánlott domain névvel is megtámogatni, a metaleírásokban pedig rögtön egyértelműsíteni a kapcsolódó tevékenységi kört, hiszen ezzel hatalmas lépést teszünk leendő márkánk megalapozásához.

Nyilván a domain név önmagában még nagyon kevés a komplett márkaépítéshez, hiszen ez egy nagyon soktényezős egyenlet. Ennél lényegesebb, hogy a megfelelő domain név mindennek betonbiztos fundamentumot tud nyújtani, ezért kiválasztására nagy gondot kell fordítani.

Hogyan válasszunk domain nevet márkaépítéshez?

A legfontosabb ezzel kapcsolatban mindig az, hogy a domain nevében mindig szerepeljen a márkanév is. Alkalmazható a tevékenységi körrel vegyítve, de nem ajánlott abban az esetben, ha ez túl hosszú domaint eredményez, hiszen ez már SEO szempontból nem a legszerencsésebb alternatíva.

A domain név választását mindig egy alapos kutatásnak kell megelőznie, hogy olyan márkanév szülessen, ami kifejező, egyszerű és könnyen megjegyezhető, hiszen ezt át kell majd ültetni a domainre is.

Az sem baj, ha direkt módon nincs jelentése a névnek vagy csak gyengén kötődik a tevékenységünkhöz, hiszen ezt később tartalommarketinggel és SEO-val, sőt az oldal arculatával egyaránt ki lehet alakítani.

A közhiedelemmel ellentétben ma már az sem fontos, hogy a domain név tartalmazza a lakhelyünket vagy azt a várost, ahová a tevékenységi körünk koncentrálódik, hiszen ez egyrészt a márkaépítést inkább rombolja, mint segíti, másrészt pedig a lokális SEO-val később könnyedén erősíthetünk ezen a téren.

Egyszóval a domain nagyon fontos a márkaépítéshez, mindennek az alapja lehet. Érdemes viszont ezen a téren elvetni az évtizedes SEO-trükköket, amelyek ebben az esetben inkább hátráltathatják a brandépítés folyamatát.