Hogyan lehet kezelni az e-mail fiókokat a cPanel felületén?

A cPanel azért rendkívül hasznos egy webtárhely kezelésében, mert nemcsak az alapvető beállítások elvégzését könnyíti meg, hanem olyan hasznos extra funkciók elérését is, mint például az e-mail címek beállítása és kezelése.

A webtárhelyhez, illetve domain névhez kötött e-mail cím ma már minden vállalkozás számára alapvető fontosságú, hiszen sokkal komolyabb arculatot ad a cégnek, a cPanelnek köszönhetően pedig még akkor is egyszerűen beállíthatjuk, ha semmilyen kapcsolódó tapasztalattal nem rendelkezünk.

Lássuk, hogy milyen lehetőségeink vannak arra az esetre, ha e-mail fiókjainkat kezelnénk!

Hol kezdjük?

A cPanel egy jól átlátható grafikus kezelőfelület kapcsolódik, ahol egy külön menüpont mutat az e-mail fiókokra. Beállítás függvényében azonnal vagy néhány görgetés után látnunk kell a bejelentkezés után.

Első blikkre nagyon sok beállítást és funkciót látunk, hiszen az e-mail szűrőket, a spam filtereket, de még az automatikus válaszokat és a levelezőlistákat is mi kezelhetjük itt, azonban nem kell megijedni, a beállítások egyszerűbbek, mint gondolnánk.

Lássuk a főbb lehetőségeket!

E-mail fiók hozzáadása

Az első és legfontosabb funkció, amire szükségünk lesz, az e-mail fiók hozzáadása. Itt tudjuk hozzáadni, illetve természetesen törölni is a kialakított e-mail címeket, így a webtárhely méretétől, illetve kapacitásától függően akár a vállalkozás minden kollégájának külön fiókot állíthatunk be.

Csak kattintsunk az E-mail fiókok menüpontra a cPanelben, majd ott a Létrehozással könnyedén elvégezhetjük az első beállításokat. Megadhatjuk a pontos címet, hogy melyik domain névhez tartozzon – ha több van –, beállíthatunk vagy generálhatunk jelszót, de azt is megadhatjuk, hogy a tárhely mekkora részét kapja ez a fiók.

E-mailek átirányítása

A létrehozás és a törlés mellett különösen a vállalkozások esetében nagyon fontos az e-mailek átirányítása vagy továbbítása, hiszen előfordulhat, hogy egy bizonyos üzenetet az azonos vagy hasonló munkakörben dolgozó kollégák mindegyikének látnia kell.

Bármilyen problémakör is álljon a háttérben, a cPanelen belül a Továbbítók menüpont alatt tudjuk elvégezni a kapcsolódó beállításokat. Itt mindent nagyon aprólékosan beállíthatunk, így azt, hogy melyik e-mail címről szeretnénk továbbítani a leveleket és pontosan hová.

Eszköz csatlakoztatása

Rohanó életünknek köszönhetően ma már telefonról írjuk a legtöbb e-mailt. A cPanelben beállított e-mail címek pedig természetesen könnyedén összeköthetők telefonunkkal, más eszközökkel és egyebekkel annak érdekében, hogy mindig megkapjuk a fontos üzeneteket.

Ha eszközt akarunk csatlakoztatni, ahhoz nem kell mást tennünk, mint az E-mail fiókok fülön belül – ahol az e-mail címek hozzáadását és törlését is végezhetjük – a kiválasztott e-mail cím melletti lehetőségek között rákattintani az eszközök hozzáadására (Connect Devices), majd követni a képernyőn megjelenő utasításokat.

Hol láthatom a cPanelben beállított e-mail fiókokra érkező üzeneteket?

Amennyiben létrehozunk egy e-mail címet a cPanelben, a regisztrációkor megadott címre azonnal kapunk egy linket, ahol elérjük a webmail szolgáltatást. Ezt egyébként közvetlenül a cPanelben is megtaláljuk, ha az E-mail fiókok fülön belül a kiválasztott e-mailcímnél a Check Email lehetőségre kattintunk.