Keresőbarát domain átirányítás kialakítása

Bármilyen átalakítást vagy változtatást is szeretnénk végrehajtani weboldalunkon, minden egyes esetben elengedhetetlen lesz figyelembe venni a keresőoptimalizálási szempontokat, hiszen bármennyire is próbálják az AI korában háttérbe szorítani, a SEO még mindig a sikeres honlap egyik fontos alapköve.

Ez pedig várhatóan a jövőben sem változik meg, ezért egy olyan alapvető teendőnél is figyelembe kell venni az alapelveket, mint például a domain átirányítás. Hogy miként tudunk keresőbarát domain átirányítást alkalmazni a gyakorlatban? Az alábbiakban hasznos tanácsokkal és konkrét megoldásokkal is szolgálunk!

A tartalmi duplikációra nagyon oda kell figyelni

Akár költöztetés, akár valami más dolog áll a domain átirányítás hátterében, minden esetben oda kell figyelni arra, hogy a tartalmi duplikációt egyáltalán nem szereti a Google, így a legfontosabb, hogy minden erőnkkel ennek az elkerülésén legyünk.

Természetesen a domain átirányítás már csak a végső lépése az egész folyamatnak, így nem árt tisztában lenni a teljes költöztetés folyamatával, de még inkább a belső linkek automatikus átirányítási lehetőségeivel, ha ugyanis itt hibázunk, azzal teljesen földbe döngölhetjük weboldalunkat, ezért ajánlott legalább azt a részét szakemberre bízni.

Érdekesség azonban, hogy tapasztalataink szerint nem is a migráció lépéseivel van problémája a legtöbb weboldal-tulajdonosnak, sokkal inkább azzal, hogy a régi domain névről keresőbarát átirányítást alkalmazzon az új domain névre.

Ami nagyon fontos, hogy az alcímben szereplő tartalmi duplikációt mindig elkerüljük. Azt ugyanis WordPress és saját fejlesztésű honlap esetén is könnyen megvalósíthatjuk, hogy a weboldalt a régi domainről egy az egyben átmásoljuk az újra.

Ebben az esetben azonba a kereső két különböző domainen ugyanazt a tartalmat látja majd, ami keresőoptimalizálási szempontból a legrosszabb. A megoldás, hogy első lépésként töröljük a tárhelyről a régi domainhez kapcsolódó összes fájlt, és csak ezt követően hozzuk létre egy biztonsági mentésből az új oldalt.

Ha ezzel elkészültünk, már csak a keresőbarát domain átirányításra lesz szükség!

Így lesz SEO szempontból kifogástalan a domain átirányítás

A domain átirányítás kapcsán nagyon gyakori hiba, hogy sokan csak a főoldalt irányítják át és azt is rosszul. Ha keresőbarát megoldásra vágyunk, akkor minden esetben a 301-es átirányítást javasolt alkalmazni, amihez szükség van egy működőképes mod_rewrite-ra is, de ez az esetek 99 százalékában nem probléma.

Ha a régi domain alatt a tárhely már üres, akkor hozzunk létre ott egy .htaccess fájlt ami WordPress és saját fejlesztésű weboldal esetében is működőképes lesz. Ennek a fájlnak a következő kódot kell tartalmaznia (a saját domainre vonatkozó adatok átírásával):

<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^regidomainnev.hu$ [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.regidomainnev.hu$
RewriteRule (.*)$ http://ujdomainnev.hu/$1 [R=301,L]
</IfModule>

Ennek feltöltése, illetve alkalmazása után a keresőbarát domain átirányítás el is készült. Hogy mit láthatunk majd? Ha mindent jól csináltunk, akkor azt, hogy amikor beírjuk a böngészőbe a régi domain nevet, és megpróbáljuk megnyitni, akkor az automatikusan elvezet minket az új domain névre, sőt ez működik majd az aloldalaknál még akkor is, ha valaki a Google keresőből talál ránk.

Utóbbi a kulcsmomentum, hiszen ezzel a módszerrel a keresőben elért helyezések megmaradnak, nem veszítenek értékükből!