550 email hibák

A tárhely-felhasználók SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) hibát kapnak, amikor a címzett levelezőszerver blokkolja az általuk küldött leveleket. Az ismert SMTP 550 üzenetek listája világosan mutatja, hogy a problémára nem lehet egységes megoldást találni. Fontos, hogy megfelelően reagáljunk a hibaüzenet mindenkori okára. Az alábbiakban felsoroljuk a főbb hibaüzeneteket, amelyeket kaphat, magyarázattal és tanácsokkal a probléma megoldására.

Error “550 Sender verify failed”

Ez a hibaüzenet akkor jelentkezik, ha a feladó e-mail fiókja nem létezik, vagy ha a tartomány MX bejegyzési rekordjai helytelenül vannak beállítva a cPanelben.

Megoldás:

  • Győződjön meg róla, hogy az üzenetek küldéséhez használt e-mail fiók valóban létezik a cPanel fiókjában, és hogy a megfelelő felhasználónevet és jelszót használja az SMTP-hitelesítéshez.
  • A cPanel > E-MAIL > Email útválasztás menüpontban válassza a Távoli kiszolgáló lehetőséget.
  • Szerkessze vagy hozza létre a távoli e-mail szolgáltatóhoz szükséges MX-bejegyzéseket.
  • Ellenőrizze és javítsa az SPF rekordot.

Error “550 No such user here”

A hiba általában akkor jelentkezik, ha az elküldött e-mailt elutasítják, mert a cél e-mail felhasználónév nem található, vagy a kiszolgáló nem elérhető.

Megoldás:

  • Erősítse meg a címzettet, hogy rendelkezik a helyes e-mail címével.
  • Néhány perc vagy óra múlva próbálja meg újra elküldeni az e-mailt.

Error “550 Relay not permitted”

A felhasználók védelme érdekében minden modern levelezőszerver rendelkezik saját listával azokról a tartományokról, amelyek számára feldolgozza az e-maileket. Ha az Ön tartománya nem szerepel a levelezőszerver listáján, akkor az e-mailt küldeni próbáló személyek az „550 Unauthorized Relay” hibaüzenetet kapják. Ez nem egy különösen gyakori probléma, de előfordulhat, különösen, ha nemrég váltott levelezőszerverét.

Megoldás:

  • Az e-mail kliensben kövesse a kimenő SMTP-kiszolgáló eléréséhez szükséges beállításokat, és válassza ki a jelszóval történő hitelesítést igénylő opciót.
  • Használja ugyanazt a felhasználónevet és jelszót a bejövő és kimenő szerverekhez.

Error “550 Mailbox quota exceeded”

Az „550 Mailbox Quota Exceeded” hibaüzenetet kapja, ha olyan címzettnek próbál e-mailt küldeni, akinek nincs elég hely a postaládájában az üzenet tárolásához.

Megoldás:

  • A hibák mindaddig érkeznek, amíg a címzett fel nem szabadítja a helyet a postaládájában (e-mailek és mellékletek törlésével vagy az e-mail cím kvótájának növelésével).
  • Ha mások 550 kvóta hibát kapnak, amikor e-mailt próbálnak küldeni Önnek, akkor törölnie kell az e-maileket és a mellékleteket a postafiókjából, vagy növelnie kell az e-mail cím kvótáját.

Error “550 Outgoing mail has been suspended”

Ha úgy találja, hogy nem tud e-maileket küldeni az e-mail postafiókjából, lehet, hogy a rendszerünk felfüggesztette azt gyanús tevékenység miatt, mert nagyszámú üzenetet próbált küldeni, vagy nagyszámú visszapattanó üzenetet kapott.

Ez nem más, mint egy automatikus védelem, amelynek célja, hogy megakadályozza a kéretlen e-mail (spam) küldési tevékenységet egy vírus miatt azon az eszközön, ahol a fiókot az üzenetek vizsgálatára konfigurálta, vagy nem megfelelő használat miatt.

Megoldás:

  • A hiba elhárításához kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot emailben, vagy hibajegyben.